visst känns det fint att vara vid liv en dag till.

Hej bloggen :)

Denna helgen höll jag mig jäkligt passiv :)
I fredags så kom klikken och sophie hem till mig, vi lagade mat och såg film.
Salt & Vampires Suck stod på schemat, då jag redan sett Salt en gång innan så visste jag att den var bra.
Men den andra levde ju upp till sitt namn om man säger så, fast ja, eftersom att jag har sjukt dålig humör så garvade jag ändå genom hela filmen och ni vet väl att ett gott skratt förlänger livet? ;D

I lördags så befann jag mig hemma hos busen och lasson, vi käkade pastasallad, spelade mario kart och kollade på dinner for schmucks och devil.
Dinner for schmucks var jätterolig, fast det var nog bara jag och busen som uppskattade den :P och som ni säkert hör på namnet så är devil en skräckfilm. Lämpligt nog handlade den om några människor som fastnar i en hiss och sedan dör dom en efter en men ingen vet vem som är mördaren. Den var bra, men lagom lämplig då jag skulle åka hiss både ner från deras lägenhet och sen upp till min egen. Och eftersom trappan är skitläskig klockan 03.00 så var det pest eller kolera.
Jag överlevde iaf, heja mig:)

Gårdagen bestod av ett enda långt one tree hill maraton med syster, myyys!

Jag tränade zumba idag, och jag ska nog träna dansaerobic imorgon.
Det känns skönt att ha kommit igång igen även om tvättmaskinen får gå varm då jag bara hittar mitt ena par träningsbyxor.. hade två andra par innan men dom verkar vara puts väck :S får köpa ett par nya när jag får min lön :)

Nu har jag nyss kollat på desperate housewives och käkat lite morotsstavar som numera är mitt alternativ till chips. Måste komma över mitt chipsberoende, det är inte bra att käka det hela tiden. Men jag ska få äta popcorn ibland, jag är trots allt bara människa :) Förresten så är den dag 17 utan chips, heja mig!!

Nej detta känns riktigt bra, att ta tag i mitt liv då alltså. Det smartaste beslutet jag tagit på länge.
Känner dock att jag måste minska på alkoholen, för det första så är det dyrt, och för det andra så är det fullt med socker och onödiga kalorier.. iaf som man är en sån som mig som klunkar i mig smirnoff ice när det är dags för fest, vilket kommer göra att det tar dubbelt så lång tid att nå mitt mål!
Får kanske börja göra som när jag var 17 och livrädd för att gå upp i vikt.. blanda vodka och mineralvatten, tro det eller ej men det är inte så pjåkigt!

Nej, nu måste jag hänga upp min tvätt så mina träningsbyxor torkar tills imorgon, sen ska jag försöka nanna kudden.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback