visst känns det fint att vara vid liv en dag till.

Dag 5 – Vad är kärlek.

För mig är kärlek många saker.
Först och främst beror det på vem det är man känner kärlek för, det kan ju trots allt vara kärlek för familjen, för en vän, ett husdjur och såklart sitt livs kärlek..

Jag kommer beskriva hur jag anser att kärlek ska vara mellan två personer som älskar varandra mer än som vänner. Fast självklart kommer vissa av sakerna stämma i de andra katergorierna av kärlek också.

Kärlek..
.. är när det fladdrar till i magen när man tänker på den personen.
.. är när man kan lita på varandra till hundra procent.
.. är när man kan glädjas åt varandras framgång utan att vara svartsjuka och bittra över att den andra lyckats bättre än en själv.
.. är när man gör småsaker som vet får den andra att le. 
.. när man alltid finns där för varandra, i vått och torrt, dag som natt.
.. är när man kan berätta vad som helst utan att den andra dömmer en för ens tidigare handlingar.
.. är när man aldrig skulle kunnat såra personen i fråga med flit.

Detta är bara några av många saker som jag anser att kärlek är, men om jag hade skrivit alla så hade listan aldrig tagit slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback