visst känns det fint att vara vid liv en dag till.

Dag 9 – Min tro.


Jag, enligt mig själv är atheist.
Jag tror inte på Gud, för jag anser att om han hade funnits så hade han inte haft så fuckade värderingar.
Jag tror inte att det hade funnit så mycket lidande om han funnits, jag tror inte på hela den där "för att kunna uppskatta lycka så måste det finnas misär" grejen. Varför kan inte alla vara lyckliga? Skulle det vara så satans svårt för en Gud att fixa? Nähä du.

Sen tror jag inte att Gud hade tyckt att vissa liv var viktigare än andra, jag tror inte att han hade tyckt att t.ex. homosexualitet var syndigt. 

Däremot så vill jag hoppas att man har ett liv efter döden, men det tror jag man kan få utan att någon religion är inblandad. 
På tal om religion så borde det vara någon slags åldersgräns på det. 
Tänk så mycket mindre konflikter det funnits om det inte funnits olika religioner. 
Och tänk så bra det hade varit att själv fått välja vad man skulle tro¨på istället för att bli född in i en religion.. 

Men det är ju bara vad jag tror.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback