visst känns det fint att vara vid liv en dag till.

jadu, kära klikken..
jag läste din blogg, inlägget om varför man egentligen älskar twilight, och ja, dom andra böckerna också.

och eftersom jag inte har något liv, eller iaf väldigt mkt fritid, så ska svara varför jag älskar dom :)

twilight handlar om att hitta kärleken, en kärlek som är så mäktig att man inte tror att den är sann.
(vilket den nästan inte är.)
en kärlek som kan övervinna allt, inklusive tre vampyrer på krigsstigen ^^
en kärlek som man vill dö för, att ha någon som vill dö för en.
jag hade ju inte klagat om man säger så O.o
och när man läste boken så kändes det faktiskt som om det var mina tankar, och mina känslor.

new moon handlar om att förlora kärleken.
alla som någongång fått sitt hjärta krossat känner igen sig i denna boken.
stephenie meyers sätt att skriva, alla detaljer, man får ont i hjärtat av att läsa den.
jag bölade som en jävla idiot under praktiskt taget hela boken, det var hemskt!
jag visste hur bella kände sig, och jag tyckte så synd om henne, även om det bara är en karaktär.
men för mig, och säkerligen alla andra, så är de inte bara karaktärer,
de är människor av kött och blod, och ja, vampyrer..
men ändå, dom har samma känslor som oss.
iaf i min lilla värld!
tack gode gud att som återförenades i slutet annars hade jag letat upp stephenie och tvingat henne skriva om bokhelvetet!

eclipse handlar om att behöva välja mellan två män.
i detta fallet så ska bella välja mellan edward och jacob.
jag hade inte ens behövt att tänka på saken.
jag hade tagit edward utan att blinka.
nog för att han dumpade henne i new moon, men det var för hennes bästa, så att hon inte skulle råka illa ut.
liksom, vem hade inte offrat sin egen lycka för någon man älskar?
sen var han villig att låta andra vampyrer ta död på honom, för att han trodde att bella var död,
liksom.. hallå?!
hur jävla romantiskt är inte det?
freakin' jävla edward cullen vill inte leva längre om du inte gör det?
jag hade smält som smör i solskenet!

men det gör ju faktiskt bella också tillslut, även om det tog en jävla lång tid :O

breaking dawn handlar om konsekvenserna av valen man gör, så som jag har fattat det iaf.
den släpps på svenska i mars, och jag kommer slänga mig över den på cdon så fort den finns att beställa.
har övervägt länge att beställa den på engelska.. men det får bli senare isf.


midnight sun är edwards version av twilight.
personligen så gillar jag nog denna versionen mer.
mest för att man får veta vad edward tänker, och ja, alla andra runt om dom iomed att han kan läsa tankar.
något som man inte fick reda på i twilight.
denna boken är inte publicerad än, men halva finns ute på internet.
det är fortfarande oklart om stephenie kommer att skriva klart den.
men jag hoppas på det!
det jag läst är verkligen helt fantastiskt..

för att sammanfatta det hela så har jag läst twilight, på både svenska och engelska.
new moon, eclipse, och halva midnight sun.
jag har sett filmen twilight hela fyra gånger, varav tre på bio,

man kan nog säga att jag är en renodlad twilight nörd.
men jag är fast, och jag skämms inte över det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback